Perioada de implementare: ianuarie 2014 - august 2015
Parteneri: Centrul Internaţional pentru Dezvoltarea Afacerilor şi Promovarea Investiţiilor (Georgia)
Administraţia Burgas (Bulgaria)
Agenţia pentru Dezvoltare Regională (Ucraina)
Departamentul pentru Turism şi Staţiuni din Adjara (Georgia)
Finanţator: Uniunea Europeană
Scop: Stabilirea unor parteneriate regionale şi cooperarea în bazinul Mării Negre.
Obiective:
- Îmbunătăţirea capacităţii regionale de a planifica şi implementa documente strategice comune;
- Crearea unei reţele de promovare a produselor turistice;
- Creşterea nivelului de competenţă şi dezvoltarea produselor turistice în regiunile partenere;
- Stabilirea unei agende comune de dezvoltare a turismului în bazinul Mării Negre;
- Cooperare economică prin turism.
Rezultate:
- Stabilirea a 5 parteneriate transfrontaliere: factorii interesaţi şi experţii din 5 ţări vor colabora în proiecte turistice comune;
- 600 antreprenori / agenţi economici şi 40 administraţii locale vor participa la 32 cursuri;
- 16 ateliere, 8 mese rotunde, 20 vizite de studiu, 8 activităţi de instruire interne;
- 4 strategii de cooperare turistică transfrontalieră, 1 studiu de fezabilitate, 5 parteneriate publice-private, 6 cercetări de piaţă, 1 platformă IT creată în cadrul proiectului;
- Minim 50 de evenimente de promovare, 2400 cataloage şi surse de informare, buletine informative etc.
- Minim 10 destinaţii turistice promovate de fiecare ţară parteneră;
- 5 târguri turistice regionale.